فيلم أصحاب ولا أعز

 فيلم أصحاب ولا أعز 

صدم أبطال فيلم "أصحاب ولا أعز" المقتبس من فيلم perfect strangers المشاهدين فور طرحه على شبكة "نتفليكس" لتضمنه بعض الألفاظ الخارجة، وخلع الفنانة المصرية منى زكي ملابسها في أحد المشاهد، إلى جانب أداء الفنان اللبناني فؤاد يمين شخصية مثليّ الجنس.

وفي منشور تم تداوله علي مواقع التواصل الإجتماعي جاء فيه ..

 مشاهد صادمة وجرأة غير متوقعة في فيلم «أصحاب ولا أعز» بطولة مني زكي وإياد نصار 


- أول مشهد لمنى زكي في الفيلم، بتقلع فيه الأندر وتحطه في شنطتها قبل ما تخرج مع جوزها، عشان تعرفك في النهاية إنها بتكلم واحد على الفيس وكل شوية يسألها أنتي لابسة أندر ولا لأ؟ 


- مشهد تاني بتتكلم فيه مع صاحبتها اللي هي عايزة تعمل عملية تجميل في صدرها، عند دكتور برة غير جوزها اللي هو دكتور برضه.. فمنى زكي بتهزر معاها بتقولها "طب ما جوزك فردة والدكتور التاني فردة" 


- مشهد كمان وفي وسط قعدة لعب وهزار، منى زكي انبسطت إن صديقها بينام مع مراته عادي، عشان هنكتشف في الاخر ان إياد نصار اللي هو جوز منى زكي، منامش معاها بقاله سنة كاملة.


- ده طبعا غير إن أول مشهد خالص، الام بتلاقي كاندام في شنطة بنتها اللي عندها ١٨ سنة، فالأم راحت قالت لجوزها.. فالراجل كتر خيره عاتبها وقالها إزاي تفتشي في شنطة بنتك وهي خارجة.


- نفس الأب ده، بنته اتصلت عليه لما خرجت، وقالت له إنها هتنام مع صاحبها النهاردة، فكان رد فعله الوحيد إنه قالها: إنتي حرة. 


- إياد نصار اكتشف إن صديقه اللي يعرفه من ٢٠ سنة، مثلي الجنس، فتعامل معاه عادي خالص باحترام وكأن مفيش أي حاجة، وطلب كمان إنه يتعرف على الواد اللي بينام معاه ويعزمهم على العشا.


وتدور أحداث الفيلم حول 7 أصدقاء يجتمعون على العشاء، ليقرروا خوض لعبة تقوم على وضع هواتفهم المحمولة على الطاولة، بشرط أن تكون كل الرسائل أو المكالمات الجديدة على مرأى ومسمع من الجميع. وسرعان ما تتحول اللعبة التي كانت في البداية ممتعة وشيقة إلى وابل من الفضائح والأسرار التي لم يكن يعرف عنها أحد بمن فيهم أقرب الأصدقاء.

فيلم أصحاب ولا أعز 


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -